Är detta skrivkramp?

Jag är dålig att avsluta noveller.
Under mitt internets strejk-partaj bestämde jag mig för att skriva ner några historier som jag har haft på lur i skallen. De första styckena blir skitbra, sen tar det nästan helt stopp.
Jag får bestultsångest om hur de ska sluta. Så då tänker jag att jag kan göra flera olika noveller så att jag kan få med alla mina slut på något höger eller vänster. Men då vet jag inte hur jag ska få novellerna att komma till sluten. De kan ju inte alla börja likadant heller.
Jag har bara massa lösa stycken och delar som bara väntar på att få bli ihoppusslade.
Vet inte hur många oavslutade noveller jag har på meine computer egentligen.

Kan man bli en författare som bara skriver inledningar, mitten-texter eller avslut mån tro?
Vad sa ni? Nej?
Nä, trodde inte det heller.

Jag får klura vidare...
Hmm... Vill jag att hon har kommit för att säga att hon är kär i kompisen eller för att hon ska konfrontera kompisen?
Eller vill jag ha något lite mer lättsamt?
Va?
Vad vill jag?
Säg mig vad jag vill!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0