Överskattade juletider

Imorgon dag är det julafton, bara så att ni vet.
Jag är trött på julen, trots att den inte ens har varit än.
Folk tjatar om grejer som att den är mysig och blablabla...
Nja... inte mysig ändå.
Julklappar är alltid roligt att få, mat är alltid gott att äta, det är alltid trevligt att träffa släkten.
Men det är så jävla låååååååååååååååååååååååååångtråkigt.
Faktiskt.

Stress iväg till moster. Kommer dit. Äter i väntan på att den riktiga maten ska bli klar. Äter sedan den egentliga måltiden. Tittar på Kalle Ankas jul. Öppnar julklappar. Beundrar sina nya julklappar. Äter lite mer. Beundrar lite till. Äter ännu lite mer (trots sprängfylld mage). Spelar något av min bortskämda kusins nya tv-spel eller helt nya tv-spels apparat (han har inget playstation 3 än... LÄTT att han kommer få det. Han behöver faktiskt det väldans mycket. Han har bara nintendo 64, playstation, playstation 2, xbox 360, playstation portable, nintendo wii... Och han är inte ens duktig på tv-spel!). Sen blir de vuxna trötta. Då ska man sova. Och jag är aldrig trött då. Läser någon bok kanske. Tråkar lite.

Mycket underhållande stuff going on på juleaftonen.

Nu äro jag mycket trött och på sorgset humör. Kan dock bero på att jag lyssnar på depp-låtarna numbero uno.
Tror fan jag ska sätta på något gladare.
Så där ja!


Men GOD JUL på er i alla fall!
Ha det så underbart och mysigt och gosigt och, framför allt, långtråkigt!

Toodels!

Kommentarer
Postat av: johanna

ja men ikväll ska du träffa mig och de är alltid kul!! (haha självgod?)

förresten reklamen under detta blogginlägg handlade om min moders jobb, coolisch (inte haha men ändå)

2009-12-25 @ 16:23:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0