Lugn tjej tycker inte om stress

Nu märker jag på mig själv hur jag låter allt skolarbeta bara läggas i en och samma "att göra"-hög. En hög som i stort sett enbart blir större och aldrig minskar.
Jag vet att det är så många uppgifter till skolan jag inte gjort, men jag försöker acceptera det.
Nu är det inte gjort, jag kommer göra det någon gång, jag behöver inte göra dem nu, det är okey att skjuta upp det, jag är inte dålig som inte pluggar.
Stressen och pressen är för mycket, så då äre bäst att bara ignorera att man inte jobbar som man ska. För det skapar bara ännu mer press och bajs.
Logiken i min hjärna säger nu alltså till mig att jag är duktig trots att jag inte gör någonting. Jag behöver inte få MVG i alla ämnen. Jag måste kunna slacka utan att få skuldkänslor. För man blir bara ännu mer stressad om man inte låter sig själv ta det lugnt.
Det kanske låter konstigt alltihop (och min trötthet kanske gör allt rörigare än vad det behöver vara), men jag tror att sånt här tänkande faktiskt kommer få mig att plugga mer. Genom att pressa och stressa upp sig själv gör man bara så att man inte klarar av att göra någonting av det man borde. Så om man bara slutar pressa sig själv, så kommer stressen försvinna automatiskt och så kan man i lugn och ro göra sina måsten, dvs plugg. Ingen press = bättre plugg. För man är inte dålig för att man inte pluggar, man har bara inte kommit igång än. Jag tror att denna texten säger emot sig själv just nu, men allt jag menar är att man inte kan pressa sig själv för hårt och att man måste acceptera sina gränser och inte stressa sönder sig själv. Jag tror att man faktiskt presterar bättre om man inte pressar sig för hårt.

Så därför ska jag se på South Park istället för att läsa i engelskaboken eller skriva stressreportage.
Man måste låta sig själv vara lugn.
Typ.

Kommentarer
Postat av: Angelica

häärlig inställning!

2010-04-29 @ 23:11:02
URL: http://carrie.blogg.se/
Postat av: Nora

Vackrajossi!

2010-05-01 @ 18:47:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0