Bio-tajm!

Igår var jag och såg på Inception med Magda.
En film som jag typ hade svurit på att jag inte skulle se.
Ni förstår, jag är väldigt rädd för saker som har med att mixtra med drömmar, med verkligheter som inte är verkliga och att jag helt plötsligt ska vakna upp en dag och få reda på att världen inte är som jag tror att den är. T.ex. blev jag verkligen livrädd av filmerna Truman Show och Matrix när jag var liten och de filmerna har typ ärrat mig lite. De filmernas påverkan på mig är alltså anledningen till varför jag valt bort vissa filmer (nyligen Shutter Island) i äldre ålder.
Men!
Jag såg denna film ändå! Och den var faktiskt väldigt bra! Och ja, jag tyckte den var obehaglig på vissa ställen där de ifrågasätter vår egen verklighets äkthet och blabla, men mer än så var det inte.
Det var ju ändå ganska najs att veta. Att jag faktiskt har mognat lite ifrån min irrationella rädsla, alltså. Jag är dock inte heeelt hundra på vad som menas med irrationell rädsla, men det låter sofistikerat. Och nu när jag är mogen måste jag vara sofistikerad. Säger vi.


Kommentarer
Postat av: Emma

Truman Show har hemsökt även mig sedan barnsben! Hemska film. Och Inception.. Jag avskyr att man inte får veta om den trillar i slutet!

2010-08-04 @ 21:16:52
Postat av: josse

Det är det jag menar! Skönt att veta att man inte är ensam med galenskaperna iaf! ;)

2010-08-05 @ 23:02:18
URL: http://jossesomtalar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0