Man måste våga vara lite ego

Hmm...
Hur ego är det egentligen att spela in sig själv när man sjunger och sedan lyssna på det om och om igen för att man tyckte att det lät så fint?
Fast... Vill jag verkligen veta hur ego det gör en?
Nej, för jag gjorde ju precis så.

HAHA, där avslöjade jag min lilla hemlis:
Att jag brukar spela in mig själv när jag spelar gitarr och sjunger för att höra hur det låter.
Men nu vill jag inte skriva mer om det för det känns nästan lite pinit.
För man får väl inte tycka att man är duktig på något i dagens samhälle? Ska inte alla gå runt och hata sig själva? Vi ska väl aldrig duga som vi är? Då kan jag ju inte tycka att jag är duktig på att sjunga och spela gitarr...
...Elleeeer?
Ja, eller så vågar jag faktiskt bara säga att jag är duktig på att sjunga och spela gitarr, samtidigt som jag tänker på berömmet och alla fina ord jag fått höra om just de sakerna. Men även om någon inte fått höra beröm så ska den ändå kunna säga att den är duktig utan att ses som självgod. För varför gå runt och inte våga säga att man tycker att man är duktig på något? Det är ju bara AWESOME att man kan hitta positiva saker hos sig själv!
Och ja, det kanske alltid kommer finnas folk som är bättre än en själv på saker, men bara för att det finns folk som är bättre så betyder det inte att man själv är dålig! T.ex. sjunger jag verkligen inte lika grymt som Beyoncé, men det betyder inte att jag sjunger dåligt för det. Och t.ex. har Linnéa inte slagit något världsrekord i friidrott, men hon är såå inte dålig för det heller! Hon är ju rankad etta i Sverige i vår årskull just nu (smygskryter lite om min kompis bara sådär vaa, hehehe... eeh.)
Nu ska jag sluta svamla.
Någon gång kanske jag vågar visa en av mina många inspelningar där jag sjunger och spelar gitarr här i bloggen... Typ någon gång långt in i den ovissa framtiden... Kanske.... Inte...
Tills dess visar jag er en av de GRYMMASTE videos jag någonsin sett (och den råkar vara på mig):


Kommentarer
Postat av: Sebbe J

Du med? Då är vi två, minst!

2010-08-07 @ 01:37:00
Postat av: Anonym

ÄLSKAR KLIPPET!!

2010-08-11 @ 00:31:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0