O våren, where art thou?

Seriöst.
KAN DET SLUTA SNÖA?
Det har snöat lite varje dag i en vecka nu och jag är trött trött trött på det!
Just nu är det typ snöstorm!
Snön bara yrar och virvlar ner och lägger sig på marken som för att påminna oss om att det inte är vår förrän om mycket länge.
Som ett hånskratt rakt upp i våra ansikten.
Jävla snö.
Vad fan vet den?!
Våren ÄR på väg och jag tänker inte låta några frusna äckliga små regndroppar försöka intala mig någonting annat.


Jag kommer ihåg en dikt Lollo skrev till vårskriket i typ... åttan? Hur som helst, bläv jag inspärärad av den när jag skrev denna förtjusande och charmerande dikt:

Det är dimmigt, allt är täckt av snö
Till och med träden är trötta på det nu
Jag står här i väntan på tö
Jag står här i väntan på du
Du är sen, så som du alltid är
Som vanligt syns inga av dina spår än
Skynda hit! Är du snart här?
Skynda hit! Jag väntar ju, våren!



Liksom abo broschään, kan du komma ellör?


Kommentarer
Postat av: Arn

"Liksom abo broschään, kan du komma ellör?"... låter ju som en fri översättning av en superbra film..."O Brother where art though" av bröderna Coen...måstasefaktor på den alltså!!!

2010-02-08 @ 01:39:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0