Den nya planen angående pluggandet!

Alla i min klass pluggar hela tiden känns det som! Överallt jag tittar och läser och hör känns det som att de pluggar varje dag efter skolan.
Då tänker jag såhär:
Hur mycket har jag missat egentligen?! Och hur orkar de vara så duktiga?

Jag pluggar seriöst aldrig.
Ja, jag vet att det är pissdåligt. Men det är som att jag inte kan öppna läxböckerna. Jag kan inte förmå mig själv att plugga. Typ. De enda gångerna jag faktiskt pluggar mår jag bajs under hela pluggandet och oftast gör jag det bara för att jag jobbar med någon annan som jag inte kan svika genom att inte plugga.
Men hittills känns det inte som att jag har missat något!

Det farliga med det hela är att jag typ har slutat ha skuldkänslor över att jag inte gör läxorna. Jag tänker bara "Jag vill inte göra det här, så varför ska jag göra det?"
Mycket smart.

Men seriöst. När man blir stolt över sig själv för att man bläddrade igenom matteboken i knappt fem minuter har det gått för långt.
Som jag ser det finns det bara en lösning:
Jag måste få alla andra att sluta plugga så att vi alla är lika dåliga!
Det är den enda utvägen.

Vi hörs mer om denna plan, gänget!


Kommentarer
Postat av: mjöl

jag pluggar inte heller, det här låter som en bra plan >_<

2010-02-12 @ 07:29:17
URL: http://crepes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0