DEEP SHIT

Har ni tänkt på hur mycket av det vi tycker egentligen bara är en reflektion av vad andra i vår närhet tycker?
Jag kommer ihåg en gång, för länge sen, då jag hörde att det var svårt att säga att vi alla har en egen vilja. För vad vi vill är baserat på så mycket mer än oss själva, därav väljer vi inte enbart på egen hand. Att alla runt omrking oss påverkar oss så mycket att man inte säkert kan veta vad som faktiskt kommer från våra egna hjärtan. Att det är väldigt svårt att se skillnaderna på sig själv och bilden som andra har av en själv.
Jag vill gärna, på något vis, bevisa att detta är fel. Att vi faktiskt väljer själva utan påverkan. Jag vill säga att jag är självständig på det planet.
Men jag måste erkänna att jag kommer på mig själv hela tiden med att t.ex. inte riktigt veta vad jag känner om ett foto/klädesplagg/film osv. förrän jag har hört andras åsikter om det. Först då kan jag bestämma mig för om jag håller med dem eller ej.
Och jag som har fått höra att jag har starka åsikter, man kan ju undra om de verkligen är mina.
Sånt här är knäppt.
Hjärnan är knäpp.
Människan är knäpp.
Fast bra. Knäpp och bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0