Tänk vad man missar när man är envis

Asså, vad tänkte jag med när jag var liten?
Jag älskade böcker som Skuggor över Goldie Court, Blodsystrar och Flickan i kistan som alla tre räknas in till genren Fantasy då de handlar om spöken, vampyrer och tidsresor.
Trots detta hade jag fått för mig att jag hatade fantasy.
Därav hade jag bestämt mig för att jag hatade Harry Potter.
Punkt slut.
Det kan ju iofs ha varit för samma anledning Linnéa hade för att hata den som jag hatade den: För att alla andra älskade den.
Det var faktiskt jävligt provocerande att alla älskade den, när jag inte ens tyckte om fantasy liksom hallå.
Dock behövde vi inte ha kompis-samtal i min klass om att jag blev arg för att alla pratade för mycket om Harry Potter som en viss waldorf-klass behövde ha... HIHI.
Men missta er inte, jag tyckte INTE om Harry Potter.
Det var faktiskt inte förrän i somras som jag för första gången i mitt liv ens öppnade den första boken... Efter bara nån sida vart jag fast och nu har jag snart läst ut den femte.
Så underbara! Fatta vad jag har missat!

Och idag har jag läst Harry Potter typ hela dagen.
Därför är den boken det enda jag vill skriva om just nu.
Men detta får räcka.
Jag ska istället bege mig bort från mitt fagra hem och ut i vida världen.

Adjö.


Kommentarer
Postat av: Beca

Har du en laptop? Jag har sett att min blogg ser rosa ut på laptops men på vanliga datorer är den faktist mer aprikos-beige! :)

Tack baba!

2010-01-24 @ 21:03:17
URL: http://kattepus.blogg.se/
Postat av: Jessica

Gud, jag har läst alla de böckerna, visste inte att du också hade det!:O

2010-01-26 @ 10:08:49
URL: http://karrtorp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0