DRAMA in school



Idag blev vår skola mordhotad.
Polisen var här.
Det verkar som att det var en väldigt skojfrisk person från värmdö gymnasium som har gått in på en kärrtorpares  fronter för att skoja lite sådär va.
Mycket skojigt.

Magdas lärare kom in gråtandes i klassrummet och  skrämde upp eleverna med att säga saker om att de skulle bli en skottlossning i skolan och att alla var tvungna att gå hem, eller nåt sånt. Och flera andra klasser blev hemskickade också. Men senare, när hotet visade sig vara tomma ord, var vi andra tvungna att stanna kvar.

Men skolmassakern kom aldrig. WEI!!!
Dock har han ju imorn, torsdag och  fredag på sig också...
Höhö, kul.

Men det som faktiskt ändå skrämmer mig med allt detta är att alla tar det så lugnt.
Det känns som att ifall vi tar det för lugnt, att skolmassakern skulle komma då. Bara för att, liksom.
Ja, jag är lättskrämd.
Men det känns bara så osannolikt att någon skulle ha skämtat om något sånt här för det är SÅ inte roligt.
Aja, det är typ 100% säkert att det faktiskt är ett skämt men jag kan ändå inte låta bli att tänka på vad som hände i USA och Finnland.

Och bilder från filmen Elephant spelas framför mina ögon:



MEN nu ska jag istället ta och skriva ett tal på engelska om hur man gör en inbakad fläta. Very exiting!


Kommentarer
Postat av: lovisa

men usch vad läskigt!! skulle bli fett räd om det hände på kulturama...

2010-01-19 @ 19:05:19
URL: http://lovisada.blogg.se/
Postat av: Anonym

hahahaha bästa skämt asg

2010-01-27 @ 23:31:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0