Jag vet. Egentligen.

Usch.
Jag tycker inte om såna här dagar då jag känner mig dålig.
Jag tycker inte om att erkänna för mig själv att jag kan ha dåligt självförtroende. Fortfarande.
Jag försöker alltid övertala mig själv om att jag alltid tycker om mig. Vilket jag oftast gör nu för tiden!
Och så fort jag känner av mitt gamla dåliga självförtroende förtränger jag det.
Men idag gick det dock inte att förneka det.
Vilket SUGER.
Det är surt när universum slänger in för många saker på samma gång att känna sig dålig över.
När glädjeropen mot sig själv inuti ens huvud hela tiden översvämmas av motsägelser.
Jag vet dock att medicinen mot dåligt självförtroende bara är att påminna sig själv om hur bra man är och inte bry sig om vad andra tycker om en. För vi är bra. Jag är bra. Och jag vet det. Egentligen.
Vissa dagar känns det bara som att de orden inte riktigt stämmer.
Men jag vet att de kommer stämma perfekt snart igen, kanske redan imorgon om jag har tur.

Tills dess upprepar jag Grynets ord som ett mantra i mina tankar:
Ta ingen skit!


Kommentarer
Postat av: unsirious

jag måste erkänna

att min ensamhet

tar död på mig

och jag

jag måste erkänna

att jag fortfarande tror

när jag inte är med dig blir jag galen

ge mig ett tecken

SLÅ MIG BÄBIS EN GÅNG TILL!



2010-01-13 @ 21:51:18
URL: http://unsirious.blogg.se/
Postat av: mjöl

aldrig tidigare har britney spears talat så tydligt till min själ, haha

2010-01-13 @ 21:52:33
URL: http://crepes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0