Min framtidsplan:

Jag har ÄNTLIGEN funnit mig en framtidsplan som lockar mitt lilla hjärta. Eller kanske blir det bara en framtidsdröm. Hursomhelst känns det najs att faktiskt inte gå omkring med frågan "Vad fan ska jag göra efter gymnasiet?!" ringandes i mina öron konstant utan ett svar.
Vad har jag då bestämt mig för?
Jo.
Jag vill flytta ifrån Sverige.
Så enkelt och oorginellt är det.
Jag vill resa! Och inte bara resa omkring till flera olika länder. Jag vill verkligen stanna i ett annat land i minst ett år och bara vara där. Bo där.
Just nu, i min hjärna, låter någonstans i England/Irland som en bra idé. Det skulle liksom vara trevligt att faktiskt kunna prata med människorna runt omkring mig utan att bli tagen för turist på en gång och då måste jag antingen bo i ett svensktalande-land eller ett engelsktalande-land. Eftersom jag inte vill resa inom Sverige under min utomlandsresa och eftersom USA och Australien är så långt borta, känns jolly old England som ett bra alternativ. Plus att brittiska och irlänska är gulligare än gulligast.
Om jag ska åka själv eller med någon känns mindre viktigt. Och vad jag ska göra där likaså. Antingen plugga eller jobba. Antagligen jobba för jag vet inte vad jag vill bli än. Eller kanske både och.
Woho! Fan vad rätt det känns att skriva detta: Jag tänker flytta till ett annat land!

Ibland blir jag bara så trött på Sverige och hur vi ofta beter oss mot varandra här. Jag vill ut och se om det är annorlunda i något annat land. Jag vill ut ut ut i världen!

Kommentarer
Postat av: Nora

Mycket bra grej du kommit fram till! Noras syrra jobbade på en pub i irland i ett halvår, bara för att testa nått nytt likosm. Tycker inte du ska absolut plugga dock, för då är det lätt att man fastnar, bättre att jobba ihop pengar till nästa ställe (om du vill resa mycket). Men det finns inget så lärorikt som att möta människor frn andra länder! (haha inte för att jag har vääääärsta erfarenheten men det hände mcyket för mig i polen:))

2010-07-29 @ 14:34:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0