Söndag 13/6 (för att ha en tråkig rubrik är najs)

Jag hatar när man känner att någon är sur på en och det inte är rättfärdigat.
När man förstår anledningen men inte tycker att det borde vara en anledning.
När anledningen är ett missförstånd.
Det värsta är när personen inte vill höra det från ens sida, utan bara litar blint på en vinklad historia.
Och när det känns som att den vill fortsätta vara sur. Fastän det vore så enkelt att lösa.
Men det absolut värsta är när personen inte ens har sagt att den är sur rakt ut, utan att man bara måste gissa varför personen beter sig som den gör. När det är så självklart att den är sur, trots att inga ord är sagda.
Sånt får mig att inte vilja bry mig om det hela längre. Bara ge upp. För man kan inte rättfärdiga sig själv till en person som uppenbarligen inte vill att man ska bli rättfärdigad.
Men kruxet är att jag faktiskt bryr mig egentligen.
För varför ska man ta att en vän typ tror att man inte tycker om den, när man faktiskt gör det?


En grej som vi svenskar är bra på är att glömma bort hur många av våra soliga, varma sommardagar (som vi fantiserar om på vintern) faktiskt är regniga och kalla.
Idag äre filmmys-väder för den optimistiska och gråäckel-väder för den pessimistiska.


KOLLA!
Det här är det finfina kortet som jag, Linnéa och Crattan gav till Siri på dagen då hon fyllde aderton år!

Kommentarer
Postat av: magda

gud vilka fina bilder, sommar sommar sommar!

2010-06-20 @ 23:14:50
URL: http://huvudverk.tumblr.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0