Tjolahopp!

Jag ligger här med ben utsatta för myggbettsmassakrar och fötter utsatta för nya skor och därmed många skavsår.

Myggbetten kommer från när vi serverade på 50-årsfesten, då fönstrena var öppna och köket (vår arbetsplats) var det enda stället som var varmt och upplyst = myggen drogs till oss och speciellt mig. Jag har till och med myggbett på min stortå. De ni!
Skavsåren är från idag när jag vandrade till globen med Crattan och sedan hem från globen med Lollo.
Förresten kunde jag inte motstå att köpa ett par snygga jeansshorts på rea, vilket betyder att jag nu har 5 par olika jeansshorts. What's up med att jag bara köper samma saker hela tiden? Jag borde inte få bli insläppt i butiker längre. Jag har helt tappat min förmåga för smart shoppande (dvs att man inte köper saker som ser ut som saker man redan har). Eller vid närmare eftertanke har jag tappat min förmåga av att kunna INTE köpa något om jag är ute och kollar i affärer överhuvudtaget.
Jag, som skulle spara pengar till sommarn, har som resultat av ovanstående köpt väldigt mycket på sista tiden.
Bra jobbat där!

Hur det var att jobba som kökspersonal:


Fabbe var Floras vän. Arvid har fått sjukt långt hår. Jag var finast klädd av oss arbetare(!!!!). Många gäster framförde sångnummer och dylikt preciiiiis som i Eva och Adam. Jag har lärt mig att brygga kaffe. Alla tyckte att vi var jätteduktiga och vi fick till och med en egen applåd = kändisar. Det är jävligt stressigt att jobba som kökspersonal ända fram tills att bandet börjar spela. Vuxna dansar roligt och stelt, hoho. När vi inte hade något att göra mot slutet blev Joel lite lullig. Jag med. Men mest Joel.
Så vare! Slitsamt men ändå fett värt pengarna!

Sleepytime!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0