MUMS med moralkaka

Jag såg precis Tillsammans är man mindre ensam.
I den filmen får tjejen som äter dåligt och är smal höra att hon är ett benrangel och att hon måste lägga på sig några kilon för att någon kille ska vilja ha henne.
Jag tycker det är intressant hur olika idealen är från land till land. Denna filmen är fransk och det är ju inte så långt bort ifrån Sverige ändå, men ändå skiljer sig idealen så pass mycket. Här känns det som att även de smalaste tjejerna har fått för sig att de är feta och måste gå ner ett par kilon och i Frankrike verkar det vara lite tvärtom. Plus att "vara smal" känns så himla olika i olika länder också. Här i Sverige känns det som att det är många som anser att modellerna är normalsmala och allt annat än deras kroppar är för tjockt. Jag vet sjuuukt många tjejer som är smala som pinnar men som tycker de är lite småtjocka. Det är synd att det faktiskt är så pass många som inte kan se sig själva ordentligt, att de förvränger bilden av sig själva. Dags att sluta förvränga och bara acceptera det faktum att man är en snygging! Så om du är en av de små stickorna som tror att du är tjock och ser det som något negativt, SLUTA! Hursomhelst är du en heting! Och om du faktiskt har lite mer hull på kroppen och ser det som något negativt, SLUTA! Du är också en snygging!
För att komma till moralkakan i detta inlägg: Alla ser vi olika ut och alla är vi puddingar ändå!
Och för att gå tillbaka till min ursprungliga tanke:
Jag hade typ glömt bort att vissa länder inte har idealet att vara en sticka. Det är tråkigt att det är en sån hets kring vikten, vare sig det handlar om att gå upp eller ner. Jag tycker inte om ideal, det gynnar aldrig alla.
Jag tycker vi skapar ett nytt ideal som enbart går ut på att vara nöjd med sig själv precis som man är. 'Cause that's what it's all about!

Over and out!

Kommentarer
Postat av: prutten

<3 !

2010-03-14 @ 14:32:42
URL: http://unsirious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0