Jag har tänkt på en grej:

Tänk om alla personer man pratade om skulle veta att man pratade om just den.
Jag menar, man pratar ju om ganska random personer ibland. Typ personer man har sett bara någon enstaka gång som man tyckte var snygg. Eller bara personer man är lite bekant med som man efter att ha träffat den sitter och diskuterar. Eller typ om någon har varit extra snäll eller något just den dagen och så sitter man och prisar lille plutten. NI FATTAR.
Tänk om man liksom visste på något vis om någon pratade om en. Typ att om det kittlade till i högra örsnibben, sen vänstra och sen högra igen, då skulle det betyda att någon sa något snällt om en. Motsatt riktning skulle vara något dåligt. Eller att man kanske helt enkelt hörde allt vad alla sa så fort de syftade på en själv. Det skulle vara något det! Dock inte alltid så kul om det var negativt.
Men iaf, det var inte det jag tänkte på först och ville sägaaa.
Tänk bara på hur många personer som du pratar om, vare sig det är positivt eller negativt, vare sig du känner dom superväl eller inte alls. Det är ändå jäkligt många det, kan jag tänka mig!
Tänk då bara på hur många personer som måste prata om dig! Och nu tycker inte jag att vi fokuserar på att folk pratar dåligt, för varför skulle dom göra det? Vi är ju awesome! Så tänk på hur många som pratar gott om just dig. Tänk på hur mångas liv du är med i, om än dock en liten roll som hetingen de såg på tunnelbanan.
Man existerar i så mycket större utsträckning än vad man oftast tänker på.

Sånt där är kul, tycker jag.


Kommentarer
Postat av: johanna

bra sagt, josskorv!!! <3

2010-05-10 @ 14:42:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0