Så himla stora frågor asså

Jamen tjenare tjenare!
Hur är läget här då? Jo tack, bara bra!
Vad har jag gjort idag dåå? Jo men ni vet. Först äre ju skola för man går ju där. Och KÖREN = najs dag i skolan. Sen så bah åkte jag och tränade. Sådär coolt och najs bara som jag kan göra. Sen. Efter en dusch och näringsintag. Då träffade jag Tove och myste med te. Asså. Det var typ också ganska coolt. Eller jag menar cool. Utan t. För så säger man när man är cool.

På tal om att jag tränade förresten. Jag dansade Dans affro på friskis. Dans affro. Inte Affro dans...?!?! Hur fel känns inte det? Mycket. Det är inte som att man säger "Dans modern" istället för "Modern dans" eller "Dans folk" istället för "Folkdans". Så vad är grejen med friskis&svettis och att ledarna för dans affro verkligen måste säga just att "hej och välkomna till Dans affro" liksom för att betona att detta minsann inte är affro dans? Eller varför inte säga afrikansk dans? Varför förkorta det till affro? Och då låter det ju ännu knäppare ifall man skulle säga "dans afrikansk"... För så kan man ju inte säga! Är dom helt bäng i bollen?

Man undrar ju.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0