Sjuklingen

Jag är sjuk. Gnäll gnäll. Feber och halsont. Blä blä.
Känner mig lite snurrig i huvudet av febern ooouuh aah. När man reser sig upp är världen inte så stabil asså.
Jag trodde igår att den enda anledningen till att jag hade lite ont i halsen måste varit för att jag brassade på som fan på kören. Och hemlis: magstödet kanske inte alltid orkade vara där. That's bad for your hals you know.
Men icke sa nicke. SJUK ÅH SÅ KUL ATT VA SJUK! Kanske borde typ ge mig ut i världen och hosta på alla så att vi alla kan vara sjuka. Missery loves company. Som en annan brukar säga.
Googlade precis "halsont" för att hitta en bild att lägga in. Men de var ganska äckliga eller tråkiga. Så ni får nöja er med den här låten istället.
Herregud vad tårar kommer spillas när vi sjunger den på studenten, det ska jag säga er.


Massa sjuka bacill-pussar på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0