Mindblown x2

  1. "Det tar ca. 8 minuter för solljuset att nå jorden. Solens närmaste stjärngranne ligger ca. 4 ljusår längre bort. Det vi upplever av den stjärnan idag är hur den var för fyra år sedan. När du vänder blicken mot stjärnorna betraktar du en svunnen tid."
  2. "Vi har sett hur rester från döende stjärnor sprids i rymden och blandas med materian mellan himlakropparna. Därmed kan materia från gamla stjärnor bygga upp nya stjärnor och stjärnsystem. Därför innehåller även du atomer som har ingått i tidigare existerande stjärnor.

Såna här saker får mig bara att rysa och få gåshud och inte riktigt veta vart jag ska ta vägen eftersom det känns så sjukt och galet och fantastiskt och awesome och bäst och aah.
Mindblown är verkligen det rätta ordet jag söker.

Vem anade att det kunde vara KUL att plugga?
Vad säger ni? Ingen? Eller va? Alla? Är det bara jag som är för skoltrött för att förstå? Eller är ni alla skoltrötta så ni förstår mig? Vava? Ni förvirrar mig.

...RREAT!
Hö. Hö.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0