Facebook, you old bajskorv

Nu har jag tagit en runda på facebook och min dator har hunnit dö en gång.
Känner mig ganska så klar med att sitta vid datorn nu.

Ibland känns det seriöst som att jag bara loggar in på min dator för att jag måste kolla facebook. Inte för att jag vill. Utan för att tänk om det hänt något, något evemenang som man inte vill missa, någon som har lagt upp en bild på en, eller det mest angelägna: någon som har skrivit något i ens logg och så vill man inte att den ska känna sig dissad för att man inte svarar på några dagar bara för att man inte är inne på datorn. Så man loggar in. För att man verkligen känner ett socialt handikapp om man inte har åtminstone lite koll på sin facebook. Som vid halv tolv som jag kom hem ikväll, då kände jag att "nu vill jag bara läsa min bok och sooova så jag är pigg imorn på jobbet" men så tänkte jag sen att "men imorn kommer jag antagligen inte hinna gå in på datorn och då har det gått för lång tid sen jag var inne på facebook..." Så jag loggade in och nu kommer jag vara trött... Och ofta så har ju ändå inget superviktigt hänt. Men ändå känner man ett tvång att logga in. Usch egentligen. Att det kan ha en så stor påverkan fastän det inte ens är en rolig sida.

NU ska jag iaf logga ut från fb, fejjan, ansiktsboken och allt vad det kallas och göra något värt: läsa och sova.

HEJDÅ DATORN!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0