Hejsan Stockholm.

Nu är jag hemkommen och trött.
Kom hem imorse och har bara sovit några enstaka timmar och känner mig lite omtumlad. Kände mig inte redo att åka ifrån New York, de gjorde ingen i familjen. Det är i såna lägen som man önskar att man var sådär farligt impulsiv och avbokar flygbiljetten och tar in på något sjabbigt vandrarhem och börjar leta jobb som journalist/författare. När man sen fått ett jobb så flyttar man in i en hyresrätt i the Upper East Side med en trappa upp till porten och börjar köpa kläder som det egentligen är omöjligt att man skulle kunna ha råd med och skaffar sig en blond, en brunhårig och en rödhårig kompis tills man tillslut BLIR Carrie.
Eller så bosätter man sig i West Village och satsar stenhårt på att skapa ett Little Sweden. Där finns nämligen redan en Lösgodisaffär som heter Sockerbit och säljer svenskt godis. Halva jobbet är ju redan gjort!
Eller så, ni vet, skapar man sig bara en vardag i dess enklaste form: jobb, vänner, lägenhet. En vardag fylld med egna intressen och boendet får gärna ligga i en mysig stadsdel, t.ex. West Village. Gärna i närheten av affären Sockerbit, så att Sverige inte alltid behöver kännas så långt borta när man får hemlängtan.
Eller så börjar man plugga på New York University för att sedan skaffa jobb där och vardag och blablabla.

Jag vill tillbaka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0