Underbara givande genusvetenskap!

Är så himla trött på den här bloggen. Vet inte hur det ska lösas. Hmm... Känns liksom som att jag borde skriva om något mer betydelsefullt? Skriva om något som är viktigare än vad som försigår i mitt lilla liv. Men känns lite pretantiöst att skriva om något som känns "viktigt" i en liten blogg. Liksom. Sånt får jag väl skriva på platser där de syns mer. Eller nåt.......... agbjihgkolfmj äh orkar inte. Har kommit till någon punkt där efter varje inlägg jag skriver bara känner ett fetstort "Vem fan bryr sig?!" Att blogga känns inte lika meningsfullt längre. Det är det jag vill komma fram till. Får se vad för nåt jag bestämmer mig för att göra åt den saken.
Har kommit på att det skulle vara askul att läsa juridik och inrikta mig på genusfrågor och sexualbrottslagar osv. Eller något mer om politik. Lagar alltså. Ett oväntat intresse för lagar har dykt upp i och med genusvetenskapen. Tycker det är jätteintressant? I did not see this coming.
Sidospår där.
Men det finns så många coola, intressanta, starka, inspirerande människor runt omkring mig som får mig att tänka att jag borde göra något vettigare. Jag borde ge mig in i något... ja, viktigt. Mer än vad jag redan är liksom. Ja, jag läser genusvetenskap. Ja, det är i mitt tycke ett viktigt ämne. Men woopdido vilken skillnad jag gör för världen. Lär mig ju mer och mer och blir mer och mer nedborrad i ämnet för var dag som går. Vill bara få ut något ännu mer av det än kunskap för eget bruk. Typ få ut saker till andra kanske.
Hade en lugn diskussion med en som ansåg sig vara anti-feminist igår. Kände mig bara så himla avspänd hela tiden. Fastän vi tyckte helt olika. Vi förklarade bara lugnt och sansat hur vi såg på saker och ting och det var som om jag bah kände att "jag behöver inte övertala den här personen om något". Var bara asintressant att lyssna på någon som såg helt annorlunda på saker och ting. Jag visste liksom att jag hade fakta bakom det jag sa och det verkade som om den här personen också visste vad den pratade om. De grejer jag tvivlade på ifrågasatte jag bara lika lugnt och sansat. Asså. Blir fan stolt över att jag inte brusade upp mig. Också en grej jag känner att genusvetenskapen ger mig: tålamod, förståelse och en förmåga att diskutera med både för och motargument i bakhuvudet. Känns som att vi överanalyserar och vrider och vänder på allt från begrepp till samhällsförteelser tills ämnet nästan är helt urkramat. Vilket får en att inse att allt inte är så självklart alltid. Finns så många sätt att se på ALLT. Love it! Blir en sån bredd på allt liksom.

See yaaaa, nu ska jag sova.
Imorn har jag inget inbokat på dagen?! HUR SKÖÖNT?!
Ska bara sssssoooooooooooovvvvvaaaaaaaaaaaa

Kommentarer
Postat av: almina&lizette

fin blogg du har :)



kolla vår och langa hemskt gärna en kommentar



kram på dej

2011-10-28 @ 16:58:29
URL: http://alminalizette.blogg.se/
Postat av: snigelpickan

Har också läst lite genusvetenskap. Det är ett otroligt viktigt ämne och väldigt intressant. Känner igen detta att man vill göra något "viktigare" än man gör också. Men man får inte glömma att man duger som man är :) Kram!

2011-10-28 @ 23:58:49
URL: http://snigelpicka.blogg.se/
Postat av: Jontte

Kom gärna in på min blogg och tyck till om mina olika hårfärger! Skulle verkligen behöva din hjälp med att bestämma!

2011-10-29 @ 20:56:27
URL: http://jontten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0