att älta eller att inte älta

känner mig äventyrstörstande!!!!!! hur töntigt ordval jag än må ha gjort!!!!!!! vill ut i världen. lämna massa gammal osäkerhet, gamla känslor, gamla roller och gamla tankar här hemma. och sluta älta saker. det vill jag göra. tänkte på det när jag såg på håkan i fredags. fick en sån otrolig nostalgiupplevelse av att se honom på grönan. och någonstans i hans virrvarr av kärlekstexter så var det någon rad som fick mig att tänka till. kommer inte ihåg vilken. men den fick mig att tänka att "jag kan verkligen aldrig släppa nånting. fyfan vad skönt det vore att bara gå vidare helt". jag ältar liksom idag flera saker som hände i högstadiet och framåt. fortfarande! kan. inte. släppa. massa scenarion med ett stort "TÄNK OM" eller "OM INTE" på. vill bara kunna känna att what's done is done och att det är dags att gå vidare nu. det är liksom som att så fort jag inte har något nuvarande att älta så tar jag fram gamla grejer istället. men för några veckor sedan ältade jag inget. allt kändes bra och lugnt och jag kände mig bara avslappnad, positiv och glad. har varit så typ hela sommaren! men på sistonde har det hänt för mycket som påmint om det gamla. vilket får mig att fatta hur svårt det är att släppa det gamla ältandet och tankarna och känslorna utan att förlora personer på det. eller svårt att bryta en roll man inte längre trivs med och samtidigt vara med de som sätter en i den rollen. man halkar liksom direkt tillbaka till gamla tider. hur jag var och kände mig förut. och jag gillar det inte. var verkligen inte glad och säker då. och nu vill jag ju bara släppa allt gammalt. bara hålla kvar vid det nya som gör mig starkare. men inte förlora någon på det. usch jag känner att hela den här texten är så mitt gamla jag att skriva också. skulle inte skrivit detta för bara en månad sen... oh fudge. nu ska jag sluta gräva ner mig såhär. jag är för bra! jag behöver inte dessa gamla osäkerhetsältande längre! pusshej, mig själv (jossefinaste). ska ge mig en ordentlig kram innan jag sover.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0