Frustrerande Robinson

Förstår inte varför det skulle va okey att män tvingades springa runt nakna och göra tävlingar i Robinson. Tänk bara ifall det hade varit tvärtom. Om någon ens hade föreslagit att det skulle vara tvärtom. Den hade ju typ blivit avskedad på momangen eller åtminstone fått en tillsägelse om att tänka mer jämställt. För att det kunde verka som om de ville göra kvinnor till sexobjekt ifall de skulle va nakna. Fast männen gjordes inte till sexobjekt nu. Men det är det som är ännu en grej också. Att ifall det hade varit kvinnor som sprang nakna i robinson hade det direkt kopplats till sex. Nu när det var män så tyckte tv4 att det var okey att sända det. De sa att de såg det som ett humoristiskt inslag i Robinson... Som sagt, hur humoristiskt hade de sett på saken ifall det hade varit tjejer som hade tvingats springa nakna? Inte alls, skulle jag tro. En av de manliga deltagarna sa till expressen att "Vi tyckte det var lite diskriminerande nästan, med tanke på att tjejerna inte fick göra det, bara vi" Det var bra att han reagerade, men asså, vadå nästan? Det VAR diskriminerande. Mot män! Känns som att det idag borde vara accepterat att säga det men bilden är ju fortfarande skev märker man. För nakna killar = En rolig grej bah! Nakna tjejer = Sexobjekt & offer.

Jag hade mitt första gruppseminarium idag i Genusvetenskap (det ägde!). Är fortfarande uppe i tänket, som ni kanske märker. Men å andra sidan, så är jag väl alltid det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0