Statistiska Centralbyrån gillar mig asså.

I över ett år har Statistiska Centralbyrån valt ut att ringa mig (en av dom lyckligt få lottade i sverige. OBS inte frivilligt..) och frågat om min jobbsituation osv med tre månaders mellanrum. Kan ju demonstrera hur lite av dom samtalen brukar utspela sig:

- Har du något arbete just nu?

- Nej
- Skulle du vilja ha ett arbete just nu?
- Ja absolut!
- Så det betyder att du har varit arbetsökande under de följande månaderna?

- ... ehh Asså... erhm... nä.

Och det är ungefär där som skuldkänslorna sätts igång.
Sedan brukar de alltid fråga om jag fortfarande är ensamstående utan barn också... (som om jag på tre månader hunnit bli gravid OCH redan ploppat ut ungen..?) Och massa annat skit som aldrig har förändrats heller.
Mycket irriterande.

Och idag skickade de mig en VALFRI inbjudan till en ny undersökning (där jag igen lyckats bli en av de få utvalda) som skulle hålla på i ett halvår. VALFRI. De tror alltså att jag efter mer än ett års av terrande frivilligt skulle ställa upp på mer?
HA! NÄ NU ÄRE PAYBACK!
Iaf en liten sådan. För nu är det nog.
Jag har gjort mitt för den svenska statistiken för en bra tid framåt.
Nu får dom faktiskt skaffa sig en ny favvomedborgare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0