*Bästisar*

Tycker det är lite intressant det här med bästisar. Det där med att stämpla kompisar så fast i rangordning. Jag själv har ju gjort så när jag var yngre, men ändå. Det är lite knäppt egentligen. Och ännu mer intressant tycker jag att det är när folk gör det i åldern vi är i nu. Asså, ja kul för alla som känner att dom har en specifik bästa vän som de står så mycket närmre än vad de gör med någon annan. Absolut. Så inget ont. Bara lite förundran. Detta med att rangordna kompisar. Hört flera stycken som på sista tiden pratat om folk/presenterat folk som "hej det här är min bästa vän blablabla" och varje gång så blir jag lika förundrad. För även om jag skulle haft en bästa vän av mina vänner så tror jag inte att jag skulle presentera den som min bästa vän. Jag menar, tänk på ens andra vänner. De kanske blir ledsna ifall man är ett gäng på typ fem pers. Eller om man står flera personer nära och så bah "aa fast blabla är ju faktiskt min BÄSTA vän"... Kul att få den slängd på sig. Sen att man när man är ensam med den personen kan säga att den är ens bästa vän, fine. Go nuts med kärleken då. Men att hålla på att deklarera det till världen hela tiden känns så himla titta-jag-har-faktiskt-kompizar. Typ.

asså kulle lätt köpt den här utklädnaden om jag haft en BFF. Så att HELA VÄRLDEN kan se att vi är vänner <3<3<3<3<3<3

Ps. Ja, jag vet. Bittert inlägg.

Kommentarer
Postat av: Cilipili

Bitterfitta!!!! Du är min bästis i alla fall, ååååh nussinussituss<3333

2012-03-06 @ 21:17:55
URL: http://prill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0