Planer för i höst och framåt.

Har lite olika idéer...
  • Åka på folkhögskola och plugga någon sorts musiklinje med sång som huvudinstrument.

Men problemet med den idén är att jag samtidigt vill resa. Då skulle idén till exempel kunna se ut såhär:

  • Åka och hälsa på Elli i Australien i en månad på hösten. Sen jobba ihop massa pengar så att jag kan flytta till New York eller London i några månader.

Ett annat alternativ är att kombinera de två. Men tror inte att det skulle fungera om jag skulle gå på folkhögskola först. Folkisar kostar massa pengar om man ska bo på internat, vilket är det jag vill, och jag kommer behöva ta lån. Men när jag då igen börjar jobba så kommer ju mitt lån börja avbetalas. Och hur ska jag kunna spara ihop till resor då? Men ett annat krux är att jag veeeeerkligen vill bo i New York ett tag, men då inte förrän jag har fyllt 21... Och London har jag ju aldrig varit i men ska dit i tre dagar i mars med mamma så kan ju känna då ifall det är en stad för mig. Jag hoppas på att jag kommer älska den så att jag kan flytta dit istället för New York och så kan jag åka på långsemester i New York senare i livet. Typ. Så aa. En kombination av idéerna skulle alltså kunna se ut såhär:

  • Hälsa på Elli i Australien några veckor på hösten. Jobba ihop pengar och samtidigt söka in på folkis i februari-maj år 2013 med provintagning och sånt. Efter sista provsökningen flytta till London över sommaren. Börja på folkis på hösten 2013. FYLLA 21 PÅ FOLKIS!! Sedan, när folkisen tar slut, så skrapar jag ihop mina sista pengar och flyttar till New York i några månader eller typ ett år. Där jobbar jag eller så pluggar jag engelska. Eller både och. Sen flyttar jag till Sverige igen och antingen börjar jag plugga typ juridik, media eller psykologi eller så börjar jag jobba ihop mitt lån. Då lär jag vara typ 22-23 så lär väl flytta hemifrån också. Kanske pluggar och jobbar jag i någon annan stad där det är billigare att bo än i Stockholm.

Eller typ.

  • Australien nån månad. Jobba ihop mer pengar. Flytta till London på våren och stanna hela sommaren. Komma hem. Jobba ihop pengar. Fylla 21. Spara mer pengar. Flytta till New York så fort jag har råd och bo där i typ ett halvår-ett år. Söka in på folkisar där man inte behöver göra provspelningar ända bortifrån New York. Komma hem på sommaren någon gång och börja på folkis på hösten 2014. Fast då kanske jag inte ens vill börja på folkis längre.

Äsch. Jag vet inte vad jag vill. Känner mig delad. Vet ju inte ens vad jag ska göra i New York eller London. Vill typ resa själv men vill ju få massa nya kompizar när jag kommer fram men vet liksom inte hur man får det lättast. Plugga? Jobba? I dunno. På folkis så känns det ganska givet att man kommer få fett mycket nya bekantskaper och det är väl det som lockar mest med det. Men så kanske det kommer en dos av prestationsångest över hur duktig jag är på att sjunga etc. Och jag vill ju till en storstad för Stockholm känns så litet, och folkis i Sverige betyder ju att jag flyttar till en betydligt mindre stad än Stockholm. Men jag vill också ha ett år i mitt liv där jag fokuserar helt på musik eftersom jag inte planerar på att bli musiker. Äsch det är svårt. Man kanske kan plugga musik utomlands iofs. Mååååste kolla upp det. Slå två flugor i en smäll typ. Om inte så får jag grubbla vidare. Får kolla upp också hur det egentligen står till med lån och sånt. Vem vet. Jag kanske har råd med att åka folkis till nu i höst och sen jobba i Sverige och fylla 21 och fira jul hemma och jobba jobba spara spara och till våren så drar jag till New York. Men gaah. För många idéer i mitt huvud. Hejdå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0